Tuesday, November 22, 2011

sarinah

Sharinah menang RM68,000


Dr. Siti Hasmah Mohd Ali menyampaikan Anugerah Wanita Inspirasi Tun Dr. Siti Hasmah Institut Pengurusan Wanita (WIM) 2011 kepada Sharinah Mohd Nor (dua dari kiri) di Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur, malam tadi.Turut hadir Napsiah Omar (kanan) dan Siew Yong Gnanalingam. – Bernama


KUALA LUMPUR 21 Nov. – Pemilik sebuah galeri seni yang cacat anggota dipilih sebagai penerima Anugerah Wanita Inspirasi Tun Dr. Siti Hasmah Institut Pengurusan Wanita (WIM) 2011 pada satu majlis yang diadakan di Hotel Shangri-La di sini malam ini.
Sharinah Md. Nor, 49, pemilik Sarina Art Gallery menerima hadiah bernilai RM68,000 meliputi wang tunai RM10,000 daripada WIM, RM20,000 sumbangan amal daripada Etiqa Insurans dan Takaful, set barang kemas mutiara Rafflesia bernilai RM15,000 dan trofi.
Walaupun cacat anggota, Sarinah menganggap anugerah yang diterima sebagai pembakar semangat untuknya terus menempa kejayaan pada masa akan datang.
"Syukur dengan anugerah ini, cuma yang menyedihkan ialah kejayaan saya pada malam ini tidak dapat dikongsi bersama ibu yang meninggal dunia dua bulan lepas.
"Kepada ibu bapa yang mempunyai anak cacat anggota, jangan berasa rendah diri, dedahkan mereka pada masyarakat, biar mereka bersekolah sama seperti orang lain supaya mereka tidak berasa kekurangan," katanya.
Ibu kepada empat anak itu mengetepikan empat calon lain yang tersenarai sebagai finalis.
Mereka ialah Pengasas dan Presiden Pertubuhan Bantuan Makanan dan Kebajikan Penampang (Permak), Datuk Elizabeth Maurice, 56; Ketua Jururawat Jabatan Pergigian Gerik yang juga Ketua Wanita MIC Bahagian Sungai Siput, Perak, Saroja Kunjuraman, 54.
Dua lagi ialah Pengarah Eksekutif PJ Live Arts, Choong Lai Ling, 40, dan Presiden Persatuan Kebajikan Wanita India Daerah Kuantan, Saressa Muniandy, 40.
Terdahulu ikon anugerah itu, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali ketika berucap pada majlis itu berkata, anugerah tersebut merupakan penghargaan kepada mereka yang sebelum ini berusaha mengecapi kejayaan dan kini berkongsi petua itu dengan orang lain.
"Saya harap penerima anugerah ini akan menjadi contoh terbaik kepada mereka yang turut berdepan cabaran dan kesukaran dalam kehidupan," katanya.
Turut hadir ialah bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad; Pengerusi Lembaga WIM, Tan Sri Napsiah Omar dan Pengerusi Jawatan Kuasa Pengelola majlis, Puan Sri Siew Yong Gnanalingam.

No comments:

Post a Comment