Saturday, February 4, 2012

lain salah lain tutup

‘Bukan di taska saya’

E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

SHAH ALAM: Seorang pemilik sebuah taman asuhan kanak-kanak (taska) di Seksyen 8, di sini, mendakwa Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bertindak melulu menutup taska miliknya itu selepas dikatakan berlaku kejadian bayi lelaki berusia tujuh bulan jatuh hingga retak tengkorak.

Pemilik Taska Manjaku, Monaliza Mokhtar, 42, berkata kejadian pada 26 Disember lalu itu berlaku bukan di taska miliknya, tetapi di tempat tinggal pekerjanya di Seksyen 3 dan bayi itu anak bekas pekerjanya.


Monaliza mendakwa pihak JKM tidak mempedulikan penjelasannya berhubung perkara itu sebaliknya menutup taska berkenaan sehingga punca rezekinya terjejas.

“Saya dimaklumkan pekerja yang tinggal di rumah itu bahawa bayi berkenaan terjatuh ketika dalam buaian yang dijaga ibu saudaranya iaitu seminggu sebelum bayi itu dihantar ke taska saya. “Pada 6 Januari lalu, ketika bayi itu dalam jagaan taska saya di Seksyen 8, bayi berkenaan menangis tanpa henti dan mulutnya berbuih sebelum saya bergegas membawanya ke hospital.


“Saya terlalu risaukan keadaannya dan saya bayarkan kos rawatan sementara menantikan ibu bapa bayi itu pulang daripada bercuti di kampung mereka,” katanya dalam sidang akhbar di sini, semalam.


Beliau berkata, dia mempunyai beberapa pekerja lain sebagai saksi yang boleh menyokong apa yang berlaku pada hari kejadian, selain sudah melaporkan perkara sebenar kepada polis.

Click Here

“Malah, polis mengesahkan tiada laporan dibuat terhadap saya atau pekerja saya di taska,” katanya.


Lebih dikesalkan, katanya, apabila ibu bayi itu yang juga bekas pekerjanya di pusat itu menghantar SMS mengancam untuk memanggil media ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) tempat bayinya dimasukkan untuk memburukkan beliau.

No comments:

Post a Comment